torsdag 1. oktober 2009

Det här är jag !

Jag föddes den 12 juni 2008 hos Arefjells kennel på Gjerdrum. Min Mamma heter Såknahåggans É Tuva och min Pappa Rastebergets Ciko.
Mamma- Såknahåggans É Tuva
(Foto: Arefjells kennel)Pappa- Rastebergets Ciko. Här ser man vart jag fått mina muskler ifrån..
(Foto: Matte kommer inte ihåg vart hon tjuvade det...)

Her kan du se min stamtavla, klicka för att få den stor.


Vi var 7 stycken i kullen (4 hanar och 3 honor) men en hona klarade sig inte. Av de sex överlevande i kullen var jag den överlägset hungrigaste och den med lägst BMI. Jag kan väl också tillägga att jag var den aktivaste lilla valpen.
Vi i kullen var til färgen väldigt lika så i början var det svårt att se skillnad på oss. Men jag hade en litet vitt kors på bröstet och därför gick jag under smeknamnet "Jesus". Idag är korset som tur är borta sedan länge, och jag har fått ett lite kulare namn. Tack för det Husse å Matte. Jag fick heta Taz eftersom de tyckte jag påminde om den galna seriefiguren från Australien, den Tazmanska djävulen. Tack igen Husse å Matte....

Men visst kan jag förtjäna mitt namn. Inne är jag snäll som ett lamm, men utomhus har jag mycket energi att ge. En par-tre timmar på träningstur med Matte och Husse är det bästa jag vet!
Här följer några bilder på mej:

Ingen kommentarer: