fredag 12. februar 2010

3:20..

Strålande fint väder idag , och då står självklart tur på programmet! Matte och Cassie tog med med mej till Bogstad, och därifrån gick skidturen upp til Tryvannstua, vidare til Ullevålseter och så en annan trasé tilbaka igjen. Kul å få lukta på lite nya ställen! Spåret upp till Tryvann var ganska långt och mycket uppför så där sprang jag lätt ifrån dem. Men tillbaka ner var det en riktig racerbana. Skjit vad jag låg i svängarna! Och jag sträckte ut allt jag kunde för att försöka ta ikapp Matte...Vilopaus och äter snö.
Ullevålsæter var et tråkigt ställe.
Efter två timmar med full fart brukar det vara nog, och jag trött. Men idag var Matte helt galen i solen. Så efter att vi lämnat av Cassie så åkte vi till Östernvann. Eftersom jag har en innbygd pip och gnäll signal när folk går ur bilen så fick jag föjla med på en tur till. Men nu var jag trött, så när det drog iväg upp mot Brunkollen så ångrade jag mig. Men det var bara å hänga på, Matte ville vara ute längre i det fina vädret. Längtade hem till ryggläge i min soffa. Jag måste lära mej å hålla tyst...
Nu är det dags att vända Matte...

En trevlig irsksetterhane som jag hälsade på. Det blev totalt 3h och 20 minuter på mej idag. Nu snorkas det resten av dagen. Bäst att ladda batterierna. Helgen har ju inte börjat än..

Ingen kommentarer: