mandag 8. mars 2010

Vasaloppet

Tjoohoooo! Var i helgen på turné i Daaaalaarnaa ! Vi bodde i en superfin stuga tio meter från Vasaloppsspåret där det egentligen bodde en liten snäll hund som heter Swix, men han var inte hemma. Han får åka på semester när det drar ihop sig till Vasaloppet, för han vaktar skidspåret lite väl mycket...

Husse åkte Vasastafetten på fredagen. Första sträckan. Han åkte ganska bra, men hade ju förstås dårliga skidor..... för det har ju alla norrbaggar nu förtiden....

På søndagen i Vasaloppet langade vi vätska till Team Nordic Ski. Eller jag vaktade med andra ord bilen medans Husse å Matte løp som galningar in och ut av bilen.

På Lördagen var jag och Matte hemma en sväng och tittade till Goofy och Wille. De var sig lik, fast Wille verkade lite sliten... och Goofy blev lite lungnare när jag kom. Den vilden har RESPEKT för mej..hehe. Det var superfint väder, så vi var ut på tur. Här några bilder
"Flying tax" Wille gör ett trix.
Storhusse med "jakthund"


Ett försök på att ta lagbild.. Wille, King, Shilaz, Goofy och jag. Äldsteman är snart 2 år.

Shilaz Stormatte och Goofy
King
Korvgrillning
Påväg hem...
Jag och Shilaz springer ikapp scotern. Wille hängde också med, han är under släden...

Och så till sist, "finn en fel i fotoserien", vem har försvunnit?

Ingen kommentarer: