torsdag 4. november 2010

Äntligen

Husse tillbaka i träning. I massor av veckor (början på september) har Husse stort sett bara legat på soffan och spottat slem. Men nu har han tydligen fattat att det är bättre att tömma sig för slikt när man är ute och springer. Måndag sprang vi standardvarvet rundt Ringiåsen. Helsade på lite vovvar och slikt, men forsökte fokusera på springandet.
Tisdag fick jag fölgja med Matte på Tyrvingintervaller. 1. delen va ganska lätt. Sjefen över alla sjefer, Arne, blev ikappsprungen (av mig...) typ hela tiden. Så när alla småttisar och gamlisar vända nosen hem, mötte vi på Jimbo och Husse som sprang i långa backen. Med Matte på släp hang jag mig på Jimbo (som lå låååångt före Husse) och pusha han till ny rekordtid.
Igår åkte båda Husse och Matte på jobb, medan jag fick stanna hemma. Nån timme klarar jag ju av, men att ligga innesperrad hela j'''a dan? Lite blandade känslor, båda glad och arg. Men en timmes löptur senare va alt bra.

Ingen kommentarer: