lørdag 17. januar 2009

Min första jakt

Ja, äntligen har Husse & Matte fått fiksat bilderna från min första jakt! Fast Matte vill inte kalla det för jakt, utan heller för "lukte tur" i skogen. Hon påstår att jag inte är färdig för jakt ännu, men det är jag visst! Se här bara!


















En dag på juleferien drog jag, Matte och Husse ut till ett hemligt ställe där tjädrarna visst bor. Det var väldigt mycket snö och nysnöat, så alla spår vi såg luktade det jättemycket av! Efter ett tag hittade jag två legor full av massor av fjädrar och blod! Det var även några andra andra djurspår där, troligen räv. Det luktade himla gott! Troligen hade tjädrarna haft slagsmål eller blivit tagna på fersken av räven när de sov! Tyvärr så fick jag inte tag i någon tjäder denna gång. Men det var en par ställen det luktade så himla gott, så jag är säker på att de satt å tryckte där inne i snåret nånstans. Men eftersom mina ben bara försvann i snön i snön så var det inte så lätt å hitta dom.














Påväg hem över isen. Husse och jag!
Det var otroligt fint väder. Men himla kallt, säkert 15 minus. Så denna gång blev det bara en par timmar. Nästa gång, då ska jag allt finna dom, och hinna före räven!

1 kommentar:

Fjellsjøens Cera sa...

Så heldig du er som kan dra på jakt! For meg er livet litt kjedelig for tiden... -Men jeg sater på at jeg er pigg igjen før jakten til høsten!

Kanskje vi kan leke sammen en dag når jeg blir frisk? Jeg er veldig glad i leke med andre gordonsettere!