tirsdag 1. desember 2009

E-coli och Utställning

Fick svar på provet som veterinären tok i rumpan på mej. Det kryllade av E-coli bakterier, många fler än normalt. Men jag hade fått rätt antibiotika, så nu är jag i farta igen!

Värre är det med Matte. Kanske har jag smittat henne, och några andra människor...
...eller så är det grissjukan.

Och utställningen ja. Vi ställde upp i Unghundsklassen eftersom jag passerat 15-månader. Det blev en 2:a pris denna gången också, trots för att jag sprang som en kung i ringen och holde igen min annars superbarnsliga sida. Men blev lite nervøs och skygg då den litt store dama skulle undersöka mej. Jag gillade inte att hon kände och klämde så länge på mina heliga kroppsdelar..

(Här väntar jag, min syrra i bakgrunden.)

Kritiken blev som fölger:
- God type
- maskulint hode
- kunde hatt litt lengre snuteparti (- Neeeiiii! Då hade jag ju inte varit så söööt!)
- bra hals och rygg
- fallande kryss, smala ribbein
- grunn brøstkasse
- steil framskutt front
- kort pels (ja, hoppas det kommer mer snart, annars fryser jag i vinter!)
- gode farger
- fint steg bak men trång och vispende framme
- är för tunn och behöver utvekla sig mer....

yeah, yeah. Nu skiter vi i detta ett tag tycker jag. Ni skulle förresten ha varit där, jag höll på att skratta ihjäl mej. Rena Doggywood! Det var pelsföning, rosa kläder med glitter, hårvaks med styling och hele pakka!

Annars så var det kul å träffa kompisar och delar av släkten igen. Halvbrorsan Amigo gick det bra för, han fick 1.a pris och blev BIR. Han är så sjekk å kul, får säkert masser av damer, jag vill bli som han när jag blir stor!

Kullsøster Petra var också där. Vi åkte hem innan det var hennes tur, men fick rapport från hennes husse att hon var på riktigt lekhumör och blev utkastad ur ringen. Men dommeren tyckte om henne ändå, och gav henne massa fancy bokstaver.. 1.BK m.HP,4.BKK.
Några bilder från utställningen:
Amigo löper i ringenJoop sitter snällt medans han blir klippt
Amigo och Hawkeye i ringen
Amigo och Petra myser Åh se här, några kortbentingar, måste vara släktingar till dej Wille..??
Hey!? Kan inte du donera lite hår till mej a´? Du ser ut å ha mer än du behöver...
Båtsman var där..
Och till sist luftehagen..

3 kommentarer:

Irina sa...

Utstilling er heldigvis ikke alt her i verden, takk og lov, for det er litt av et sirkus å være med på!
Håper du føler deg bedre snart, Hawkeye er mye bedre i dag enn han var i går hvertfall.

Masse fine bilder, men bildet hvor du har skrevet: "Hawkeye sitter snällt medans han blir klippt" er ikke Hawkeye, men Joop som Karen (hu i rosa genser) førte for eier:) Tenkte det var greit å rette på;)

God bedring fra oss!:)

Åsa sa...

Å, ja det stämmer nok, de klippte jo den andre hunden også. Skal fikse det.

Skönt att Hawkeye raskt blir bedre. Vi kommer oss også. Har kommet meg så pass att jeg er i internett og film form nå. Så noen små fornuftige ting får man gjort...

Åsa sa...

oke, ja d stemmer jo, var en til som ble klippet.

Skønt å høre at han raskt blir bedre Hawkeye. Noe skjit å ha det der. Vi kommer oss vi også. Internet å film går an nå, så noen små fornuftige ting får man gjort...