onsdag 16. desember 2009

Klage

Nu har jag tröttnat på det här. Hur många gånger har inte jag sagt ifrån att jag inte tcker om att springa på skogsbilvägar? Men någon som bryr sig? nåpp!! Har da för påkker inget att säga om vägen er hvit eller ei. Väg är väg, och det är skjitkjipt!!! Heldigvis var det några andra vovver ute idag också. Men en var riktig stor och ful. Jättelurvig (lite som dej, Wille, bara 20 gongar så hög) och såg ut som en riktig elaking. Stora tuffe Husse bara åkta om honnom som om inget kunne hända, men jag vet bättre, och stannade kvar bakom Styggen. Husse fattade tydligen inte påengen , och åkta bara vidare, längre och längre bort från lilla mej. Till slutt måste jag bara ta sats och springa mitt snabbaste. Husse, "the man" måste tydligen ha lite kul på min räkning, och åkte fram och bak medan han väntade inn mej. Hadde väntat mej några tröstande ord, men fick bara kyckling-kakkel och FEGIS slängd efter mej. Riktig arg blev jag, och gissa om Husse fick höra det!!
Stora tuffe skiten, måste lizzom visa att han är best, -på en ting. Åka nedför. Jätteduktig är du. Klarar av att sitta still i hög fart:p Så imponerad jag blir... fusk..
Och hur svårt är det ägentligen att komma ihåg spraya tasserna mine med fett???? Skulle gärna sett dej äta snöen som sätter fast sig under poten.

Annars var det en fin tur, även om jag inte är helt god i magen min. Spydde opp all maten inatt och är lite slö.

2 kommentarer:

Wille sa...

Hej Kompis!
Jag är också lite "spyig" så jag får bara lite mat åt gången men ganska ofta istället, jag tror som dig, bort med dom hårda tråkiga knölarna och fram för filé och lite
annat smått och gott, vi får ta tag i detta problem när du kommer för tillsammans är vi ju starka du och jag Taz!

Wille sa...

Hörru Taz!
Önskar du dig något i julklapp? Jag skulle behöva en gummidräkt och ett periskop för nu när lillhusse har fixat jakt med mycke rådjur då kommer snön och inte lite heller. Jag drunknar nästan ser ut som en stor snöboll när jag varit ute.
Ha det bra kompis!