mandag 28. februar 2011

På tur med Julenissen

Jaha, Gissa vad jag gjort dom senaste dagarna.... och veckorna då?

Ja, vad annars. Fattar inte att dom tycker det är så j..#%¤#-la kul å fjanta runt på skidor. Jag blir så trött bara jag ser den där dragselen.

Men är bara å bita ihop... "ut på tur aldri sur" som norrbaggarna säger !
(De blir bara sura när de får stryk av svenskarna på skidor)
I helgen var jag hemma i Sverige på besök, och redan på fredagen bar det iväg ut. Vi drog våra människorna i en par mil i fina skoterspår. Här står jag närmast. Wille och Goofy har trasslat in sig i varandra... ingen bombe precis.
Pansartaxen Wille drar på faster May.

På söndagen var vi och hälsade på Kingen och då fick vi äntligen springa lösa. Var himla kul, speciellt eftersom det luktar så sablar gott överallt i skogen. Vi skrämde upp en pippi, men luktade måånga. Tror de gömmer sig i snön, för det luktar så mycket, men vi ser ingenting till dom..
Här är gänget, jag, Goofy, Shilaz och Kingen. Wille och Emil orkade inte kliva upp och följa med. De låg kvar i sängen och snorkade.

Med 1,5 meter snö så blir det till å simma i snön. Det är Shilaz riktigt bra på!
Och julenissen har inte så mycket att göra så här års, så han blev med oss på tur. Goofy som fortfarande tror på Tomtenissen tjatade om vad han önskar sig nästa jul.

1 kommentar:

Ulv sa...

(De blir bara sura när de får stryk av svenskarna på skidor)
-Så bra at det ikke skjer så ofte da.. Heja Petter