søndag 3. mai 2009

Møkkadommer

Var på min første utstilling idag. Kjempemasse hunder, og flere av dem var famliie også. Både brutter'n Eddie og lillesøster Petra var på plass. Dessuten de litt eldre halvsøsknene mine, Jocke og Amigo. Det var gøy.
Selve oppvinsingen var ikke like artig, men tror jeg klarte meg ganske bra. Etter å ha løpt rundt i ring med Matte og blitt antastet av en gubbe, fikk Matte en blå sløyfe og et gult ark. Den blå sløyfen var visst et bevis på at jeg ikke var helt topp, men fikk en 2.premie. Det gule arket var kommentarer på kroppen min (tenk om jeg skulle skrive ned mine tanker om den gubbens utforming...).

God Type. -Skakke nekte for det, nesten perfekt spør du meg :D

Noe tungt og uedelt hode. -Nei vettu va. Åssen tror han at jeg skal få plass til egoet og inteliggensen min i en sånn smalskalle som de andre hadde?? Tror det må være første gang jeg ikke får skryt for hodet mitt.

God hals.  -Ja i motsetning til han her... 

Mangler tyngde og lengde i brystet. -Hva? Hører du det Husse, jeg må få mere mat!!!

God overlinje, litt kort kryss. -Har egentlig ikke det assa, bare Matte som ikke orket løpe fort nok til at jeg fikk dratt ut steget. Han skulle sett meg tidligere i helgen, da Wille var ute og drev GordonSetter.

Ganske gode bevegelser. -Igjen, han skulle sett mouvsa jeg brukte på Wille, det er bevegelser det.

Prima beinstamme. -Trenger vel nesten ikke å kommenteres denne...

Men nok tull, nå stikker jeg ut og trimmer Matte. Skakke ha noe mer dassing  ringen.

5 kommentarer:

Fast sa...

utstilling? Hundeutstilling?
Jeg vil være med neste gang!
søv er bra. Grattis;)

Taz sa...

Ja, ustilling. Du kan sikkert få bli med neste gang, men tipper din brystkasse også er litt "small"..

Anonym sa...

Tung i hodet, du også Taz?!? Nei neste gang sender vi heller dommeren ut i ringen for å sprade!

I dag begynner vi på apportkurs!

Hilsen blåsløyfevenninna

Wille sa...

Hej Kompis!
Du är världens snyggast kompis det vet du, matte säger att jag skall nog iväg på en sån där bedömning den 7 juni, jag är nog störst men
vi får väl se om jag också är bäst och vackrast?(Måste få ordning på min lurviga päls först.

Fjellsjøens Cera sa...

Jeg synes du er fin jeg Tass! Selv har jeg ikke vært på noen utstilling ennå, men Husse sier at det ikke er nødvendig. Han vet visst at jeg kommer til å få 1. premie uansett...