onsdag 16. september 2009

NM på Nordpå

Tittut!
På ett blött j-###&% jorde tilbrinagde jag delar av förra helgen. Är väl begränsat hur kul man kan ha det där, men jag hade inte nåt val. Det var NM i orientering och det skulle hejjas. Men eftersom Husse fikk gubbvad redan första dagen och Matte inte hittade fram så blev det faktiskt en hel del tid för mej istället!Vilt, Vakkert og rått!?? Nje, hellre Kallt, vått oich lerigt!
Hejja Anders! Laget med Bjørn och Jim-Øystein blev nr 5 på NM i år. Startnummer 1 betyder att dom vann i fjol, och året före det.... Men det är ju inget kul för de andra om vi vinner hela tiden, så iår gjorde dom inte det.
Och några av mina träningskompisar blev nr 6 i jenteklassen!
På lördagen var jag med Matte och Ragnhild på straffträning på fjället. Jag skrämde upp en ripa av "misstag"... och jag løp allt jag kunde tills Matte ryckte i bandet. Det var endel får i skogen men eftersom det gör ont som bara den å närma sej dom så höll jag mej på avstånd. På en promenad längs byvägen lärde jag mej också att kossor är minst lika farliga. Jag stog och luktade på kossan som gick mot oss då jag plötsligt fick en rejäl stöt i min snabel! Jag Yyyyylade och försökte dra matte därifrån så fort som möjligt!!

2 kommentarer:

Ulv sa...

Snabelen??

Anonym sa...

Ja...!

10 000 kroners frågan till Husse:

Vilket djur har en snabel och vart på kroppen sitter den?
/ Taz