mandag 13. september 2010

Den första fågeln

...lär visst vänta på sej ett tag till. Nu ligger jag i ryggläge, efter andra helgen i rad. Men det är det värt, fyttikattan vad det kan lukta gott i skogen! I helgen hade jag och Goofy skitkul när vi jagade, i hopp om å få vårt första byte. Men även om jag och Goofy faktiskt gjorde stora delar av jobben vår, så var det andra som inte klarade det?! Jag leverade två riktigt bra chanser till matte och Emil, med markering, där jag stog och nätsan satt.... andra gången åtminstone. Men nej, en Orrhøna "slank undan" 2 meter framför dem, och en tjädertupp på helt okej avstånd i perfekt flygbana klarade sej mirakulöst undan skottsalvorna... Sen kan ju läggas till de andra chanserna då pippi "flög åt fel håll" och "försvann"....

YYyeeeeaahhh riiighhtt! Eller vad säger du Goofy, som nästan fiksade två tjäderhonor själv med gaddarna!! Men hörde att du var duktig då du markerade och visade matte att det satt en Järpe under granen.
Tycker det blir lite löjligt när de säger till oss att vi ska sitta när pippi flyger. Snacka om kasta sten i glashus. Och förresten, sitta kan man göra när man blir gammal! Eller hur Goofy?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörde att du håller på att lägga upp ett eget matförråd, fortsätt med det tills jag kommer så kan vi ha party igen!! Du kommer väl ihåg natten i Koxe. Sitta och titta när Pippi flyger iväg, det är inte min stil.