tirsdag 3. februar 2009

Back in träning

Förra veckan va Husse riktig lat (sa att han var sjuk, men det är han da alltid!! HaHa). Men på fredag fick jag bli med och åka skidor. Tyvärr åkte vi till det tråkiga spåoret i Lommedalen. Då var det mycket bättre på lördag, smala spår och mycket upp och ner. Husse är riktig snabb utför, men urusel uppför, så jag kommer ikapp honnom hur lätt som hälst. 

Tisdagar har Husse ledigt, så idag skulle vi åka samma spår som på lördag. Etter 20 minuter hittade vi et litet spår, och jag tycker det är kul att springa i små spår, så vi gick i det. I en brant utförsbacka skriker Husse till mig, och jag hinner precis hoppa undan innan han stuper ut spåret med huvudet först. Husse, skidor och stavar låg överalt. Kolla hva klantskallen gjorde med sin sko: 

På vägen hem gick Husse ennu långsammare, så jag fick massor av tid för bus i snöen. Hittade t.ex en skitkul lukt under en gran. När vi var nästan hemma fick jag snusen av en setter, och så en till. Rundt kurvan kom en mysig tant med ennu en Gordon Setter. Husse och damen började prata, och efter kanske 5 minuter upptäkta Husse att det var släkten min. Hur trög får man ägentligen vara? OK att han inte har nåt luktsinne, men inte varje dag man träffer settrar som är större änn mig!! Halvbrorn min Amigo var definitivt kulast att busa med, med det var också kul att hälsa på Buck och Black.

Några tankar går också till min syrra, Petra, som nyss har opererat efter att ha ätit upp hela mattan i buren. Krya på dig!!

PS, Wille, få inga goda ideer här nu. Kom ihåg att det blir hårt i buren om du gör det samma..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lugn Goofy, matte har sagt att äter jag upp något mer blir det
att ligga på det hårda golvet, Jag har väldigt mycket energi över nu så jag tycker att du bör komma snart så vi får busa igen (det tycker matte och husse också).

Fjellsjøens Cera sa...

Hei Taz!

Nå skulle du kommet på besøk... Jeg har fått løpetid, så det hadde du nok syntes var spennende!

Cera