tirsdag 24. februar 2009

På tur & Kvällsmys !

Jag måste skriva och berätta att jag har det bra här i Sverige. Igår följde jag å Wille med Mattes mormor Märta och morfar Gunnar till sommarstugan i Björsjö. Blindstyre 1 och 2 (matte och farbror Emil) var också med. Vi fick springa lösa i byn för det bor typ 3 människor där, och de har bott där så länge att ingen av dem troligen hittar varken bil eller bilnyckel. Det var himla kul, för vi träffade en av byns fyrbenta invånare vid namn Puck som vi busade massor med.

Idag var vi till Mattes farmor Ann-mari och farfar Algot i en annan liten by. Gammelhusse åkte skidor och jag och Wille sprang lös på vägen en lång bit fram till byn. Det hade varit en skön tur om Wille bara kunde hålla igen glappkäften nån gång. Varje gång jag sprang förbi honom började han skälla med en väldigt irriterande röst och nafsade mej i öra, ben och ja överallt! Och om jag inte redan var irriterad så blev jag det då han fick för sig att sticka iväg och jaga räv i djupsnön med sina tallkottar till ben. Så Wille, börja använd hjärnan.....

Men jag tycker om dej fortfarande. Jag har lagt ut en sensurerad version av vårt kvällsmys...

Ingen kommentarer: