onsdag 22. april 2009

Familjebesök

I måndags var jag med om något nytt igjen. Vi var nämligen och besökte min mamma Tuva, syrran Petra och halvsyrran Frøya. Det var lite läskigt men också spännande att komma tillbaka. Jag var ju riktigt liten när jag drog men tror ändå att jag kände igen mej. Mamma var snäll, men hon sa ifrån direkt att det inte var aktuellt å flytta hem igen. Precis som om jag skulle behöva henne nu... neeej va! Syrran Petra var hur kul som helst. Himla lik mej på många vis, full av bus, fast mindre. Hon är ju tjej.

Vi lekte litegranna efter att jag tålmodigt blivit offer för saxen. Husse å Matte fick en lektion i frisyrklippning. Usch, har vart med om kulare saker asså. Å bli ryckt i rumphåren var lagom skönt. Men fin blev jag!



Men jag hade svårt att slappa av, det var nämligen en hel drös med småttingar där. Jag hade blivit morbror. Sju styckna småknallar løp runt och pipte, och det var omöjligt att hålla koll på alla samtidigt. De hade sylvassa tänder som de gärna använde. Matte ville ha allihopa, men Nej Tack! Jag orkar inte med småttingar! Tänkt å måsta dela mat å sånt med dem. För å påminna Husse å Matte om att det räcker med mej så tuggade jag i mej Mattes renskinn som hängde på tork på balkongen igår. Jag såg ut som jultomten. He,he....tror det funka.

Jag och en 7 veckors liten knall.

1 kommentar:

Willes matte sa...

Dom är lika söta som du Taz!