tirsdag 14. april 2009

På kollo å påsklov!



Ja, nu var det ett tag sedan jag fick tid till å skriva, och det beror på att masse å husse farter runt så himla mycket. Men det är iof bara himla kul før mej. Før wille, nu vet jag nämligen att det bor stora grisar i skogen på vissa ställen i Sverige! Så akta dej før dom!

Sedan sist har jag först varit på kollo en par veckor hemma hos Wille, när Husse å Matte var i Venedig. Där fikk jag skid turer varvat med løpturer. Och det var inte så svårt att ta över kommandot, hehe Var bara å slå på charmen så vips låg jag på mattan inne i det "hundförbjudna" finrummet och såg på tv med människorna. Wille, det är nog inte omöjligt för dej att fiksa det också om du bara är lite smart...

På påsklovet har jag varit med Tyrving på träningsläger i Skåne. Det var himla kul för där var det var många människor jag känner som busade med mej hela tiden. Vi spelade fotboll och jagade pinnar! Men jag blev arg på forbollen efter att den träffade mej i huvudet.

En å annan harunge hittade jag också att voffa på. Och så var det ju nästan sommar, så jag har tränat på å hämta saker i vattnet och att hoppa i vatten. Det är skönt å bada! Men det bästa av allt, Det är PIPPI överallt! Stora å små, å de luktar så himla gott!
Jag var också med på en natt orientering. men det var kallt och mörkt så matte fick offra sin dunjacka åt mej.


Ingen kommentarer: