onsdag 26. august 2009

Sauerenhetsbevis - ??????


Matte tyckte det tydligen var nödvändigt. Och nu har jag det i alla fall. SAUERENHETSBEVIS. Och för den som inte vet det, så är Sau = lammkotlett.

Men, va faaa*'*¤%n!! Var det verkligen nödvändigt å skrämma ballarna av mej för det?!?? Jag kunde fint ha avstått från lamm i all framtid om dom frågat snällt. Jag klarar mej bra på älg och korv jag...

Det hela började i allafall förra veckan. Då drog jag glad som bara den iväg med Matte för att gå ut på tur. Vi åkte en bit utanför byn till ett ställe som heter Solli. Där hoppade vi ur bilen och började gå. Plötsligt dyker det upp ett gäng med får-skallar. De såg inte så tuffa ut,så jag tänkte, de ska allt få sig en omgång! När jag i fint målmedvetet språng närmar mej dom och valt ut en skjev typ i flocken så händer det. På nåt j*##la hokus pokus slår blixten ner i mej!!!! Jag skriiiiker och ylar, och löper till Matte. Jag fattar ingenting och söker ivrigt tröst av Matte. Men hon bryr sig inte. Det gjorde ju ont !!!! och om inte det var nog så skrämde dom vettet ur mej!

Igår drog dom med mej tillbaka til samma hemska ställe, för att "Testa" mej. Presis som om dom trodde att jag skulle göra samma sak igjen?? Jag är väl inte korkad eller. Jag fick smått panik och klängde mej fast på en liten tjej jag hittade. När inte det var så populärt så la jag mej i ett tryggt hörn i fårhagen och väntade på å få åka hem. Med andra ord klarade jag testen.

Varning Wille! Om du ser en sån här typ i skogen. ..Lägg bena på ryggen å LÖP, - Åt andra hållet!!!

1 kommentar:

Fjellsjøens Cera sa...

Hm, ja de store ulldottene er skumle...

Søstern min og jeg var også borte for å se å dem her en dag. Jeg var egentlig ikke interessert, men tenkte jeg skulle lukte litt på en av dem til slutt. Fyttebikkja så vondt det gjorde! Ska'kke gjøre det igjen!