tirsdag 11. august 2009

Ringkollen

Jag är så buizzy om dagen att jag inte hinner med å berätta allt kul jag är med om. Men nu har matte fått "framkallat" bilder från hytteturen til Ringkollen førr, förra helgen. Dom sa dom kjöpt ny digitalkamera, men man kan ju börja undra ibland...

Husse å Matte skulle orientera, och jag skulle jakt tränas. Så då stannade vi på hyttan över helgen. En dag kom plötsligt dom här typerna på besök. Å vilka faan är dom undrade jag?
Dom snakkade så otydligt att det gick inte å höra vad dom sa. De luktade konstigt, stog bara å glodde på mej, och var milt sagt påklädd för att klara nästa istid! Inte konstigt att man blev skakig i benen. Skumma typer.
Sen badade jag såklart. Och försökte att simma ikapp en and.

Nähä, är inte det här vår båt!?
Is-Björn hade jag med mej.
Matte tycker i alla fall det är skitkul å fotografera mej, så det blir endel bilder. Jag han inte helt få fram "posen" på denna...

Ingen kommentarer: