mandag 31. mai 2010

Hushållssysslor

Neej, jag har inte fått munkavle...bara fastnat i en creme fraiche burk. En av mina sysslor i hemmet är å slicka burkarna helt rena så att husse och matte kan lägga dem direkt i plastinsamlingen.
Till slut så kom jag loss. Men de skulle nog vilja ha munkavle på mej på ändå. Speciellt på morgonen. För jag har lagt på mej en liten ovana. Jag tycker nämligen om att vråla lite på morgonen. När jag skriiiiiiiiker så vaknar jag liksom! och resten av huset också säger Matte. Inte så populärt klockan 06.00...

Annars så har jag inte så hårda dagar. Gääääsp.. sover mest. Men det blir en å annan springtur och besök i lufthagen i Sem. Var riktigt vackert förra veckan då jag var där med Malin.
Jag drar Malin runt sjön.

En glad liten pudel och en engels setter.
Jag.
Och lika bad-glad i år också.

1 kommentar:

Irina sa...

Så fine bilder fra Semsvannet! Og Hawkeye er like flink til å slikke "burkene" her hjemme også;) Sees vi på semsvannet på onsdag halv 9-isj på kvelden eller?