lørdag 22. mai 2010

Jag är duktig! =D

I onsdags så tog Matte semester och vi drog med några andra vovvar som heter Cowboy Laila, Kano, Grym och en vorster till Sverige. - Jag och Kano såg att pippi satte sig där borta.

Det var träning på rapphöns och Matte var riktigt nyfiken på hur det skulle gå. Gick ju rätt så bra sista gången i høst, men det å stå för fågeln hade jag ju inte helt fattat vitsen med då.

Men nu stod jag fast och säkert, reste fågel efter fågel friskt på kommando (det momentet är min favorit övelse) och satt på rumpan när fågeln flög! Matte trodde nästan inte att det var sant. Men jag har visst växt ur den värsta fjantåldern nu.

Den där instruktören förresten, han gjorde nåt med min hjärna. Han var lite skum minst sagt. Garanterat en sorts hundpsykolog... Han läste mej som en öppen bok, och gjorde några tricks på mej i början så att jag blev lurad till å lyda han och göra rätt. Matte var imponerad, jag blev förbryllad. - Här vilar jag ut efter å ha haft en situation på en pippi.

Du skulle ha varit med Goofy, det hörs förresten ut som om du verkar vara mogen för det snart. Du smyger visst på allt som finns har jag hört...du verkar ha instinkt i allafall. Försök å bli lite lydigare bara...För då får du följa med nästa gång. Det var hur mycket pippi som helst där och det luktade så gott! Jag tyckte det var en utmärkt idé, så hoppas vi drar snart igen Matte!

Ingen kommentarer: