mandag 10. mai 2010

Säsong i Sem

I helgen var jag och Matte i Sem både Lördag och Söndag. Och gissa om jag blev glad när dom öppnat hundlekhagen!! Det är så fint där och det är så härligt att få springa lös och ta ut steget. Det får man ju inte direkt göra när man har Matte eller Husse på släp.

Matte och jag sprang i en par timmar. Det var fortfarande endel snö kvar i skidspåren när vi kom lite högre upp.
En lek kompis i hagen. Han var presis lika gammal som mej, och lika leksjuk! Men han hade visst varit fullständigt ADHD++++ förut innan dom tog av honom hans heligaste delar... men nu var han en harmonisk kille.
Och det var så kul att på söndagen drog jag dit igen med min polare Hawkeye och Irina. Och då fick jag även tränat lite på apporten. Jag har inte velat ta den äckliga fjäder grejjen helt i munnen, men när Matte då gav bort den till Hawkeye så blev jag irriterad! Det är ju min grej!! Så då glömde jag bort mej och tog tillbaka den med ett stort hugg! Så nu sitter greppet där det ska, och Matte är nöjd.

Ingen kommentarer: