tirsdag 24. november 2009

Pippi?!?? Hallo??

Jag vill tillbaka, saknar dej Wille! Vi hade det ju så kul i helgen!
För i helgen var jag till Sverige och jag fick jaga alla tre dagar. Matte var lite spänd på hur det skulle gå ifall jag skulle hitta nån tjäder denna gången.

Men vart fáan var fåglarna?? Stor husse såg storfågel varje dag, men där vi gick var det inte ett skit! Två "støkk" på Jerpe och en par starka markeringar var allt. Baahh!
När ska jag få stå öga mot öga med min första tjäderhan?? Snart hoppas jag...
Jag sökte och sökte... en vinter-vit hare som tryckte förskräckt under en stor gran när jag gick förbi var allt, förutom de fega järparna som alltid sitter i träden och skrattar åt mej då. Husse fick dock se älg och rådjur.
Pippi!??! Hallo...
Sen fattar jag inte vad det här är... men helt plötsligt så får jag godbit för att stå å gló i en halv minut. Sitta är tydligen helt UT.

Många pinnar blir en brasa.

Ingen kommentarer: