fredag 6. november 2009

Stånd !!!!!!!

Kaaaat-schiiing! Idag hände det, det ramlade ner en peng i skallen min. Matte är jätteglad =)

När jag och Matte var ute på lufte tur på golfbanan så tog jag riktig stånd på fågel, helt själv, på eget initiativ! Och det 3 gånger på rad ! Visserligen på skitfåglar (om man kan kalla de sopätarna det), men det är poängen som är viktig. Först var det en kråka som satt 30 meter framför mej. Plötsligt stog jag stel som en pinne och matte gick fra til mej, och tog på mej bandet. Jag avanserade sakta smått krypande i ca 5 meter innan jag stoppade igen. Då lyfter kråkan, och jag får beksjed om att sitta. Och då var det ju bara å sitta.... (inte så mycket annat å göra när man är kopplad... hmmprf!)

Straks efteråt hände samma sak igen två gånger, men denna gången på två Skator.

Nu måste vi ut i skogen igen Matte! Jag är fresh som fisken nu !

Jag som liten, sånn som jag gjorde idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fan Taz, ka som skjer? Stand? Trodde vi hadde en deal om å forvirre våre eiere noen måneder til...

Hilsen Maya (som gleder seg til helga!!!)

yngvis sa...

STÅND!? Hva faen er det du blogger om? ;)

Taz sa...

Ja, Jag måsta bara pröva nåt nytt. Man får ju aldrig tag i dom annars... Men om vi hittar lite "godare" fågel i helgen så kan jag inte rå för vad som skjer...

Yngis- Jag sak visa dej vad jag menar nästa gång...