fredag 20. november 2009

Fågelträning på Krokstad

Nu har jag tid å skriva igen. Och sedan sist har jag varit med om spännande grejjer. Jag tror nästan vi varit i himmelen! Vi drog tillsammans med Maya , Frøken Norge og Arja till Sverige och Krokstad på fågelträning. Med på turen var också några killar vid namn Birk, Lukas och Kuling. En mycket trevlig och nyttig tur för både mej och Matte!

(Taz står =) Foto: Arild Dahl)
Ett mer effektivt ställe å jaga på kan nog inte finnas, så hoppas att vi åker dit igen. Det funkade så att vi fick en låda med fåglar. JA, Fåglar/rapphønor i en låda?!? Så tog människorna én rapphøna i taget, gav den en liten karusellsnurr, och "gömde" den sedan i gräset. Och då var det vi vovvars tur att hitta dem... Och det var ju HUR LÄTT SOM HELST!

Vi kørde tre pass och det började riktig bra för mej. Jag står, reser fågeln och sitter! ( visserligen i långt fegsnøre och Matte riktigt nära...) En par gånger till går det bra innan jag genomskådar upplägget. Då börjar det koka lite i knoppen min, och jag får vara färdig för dagen. Nästa pass är det ganska dåligt väder, men med två bra situationer så är Matte nöjd och vi reser hemmåt i hopp om att det ramlat ner nån liten peng....

En Film av Mattis Myhre från turen kan ses här.

3 kommentarer:

Irina sa...

Kul video! Fornøyd med instruksjonen på Krokstad? Blir ikke no tur på oss dit i år, drøyer siste klippa til neste år istede;)

Taz sa...

Okej, mulig vi drar en til tur før jul. Det var verkligen bra. Han som har stedet var ikke med. Vi fikk klara oss selv. Men hade med oss privat instruktør som sikkert var bedre =) Veldig bra var det!

Irina sa...

Så flott da!
Geir som driver opplegget er veldig dyktig hvertfall, så kan anbefale han om dere ikke har tilgang på egen instruktør.